HACKATHON ZDALNEGO NAUCZANIA

Studencie! Wykładowco! Doktorancie!

Wymyśl koncepcję funkcjonalności w programie MS Teams, która poprawi jakość e-learningu i zgarnij wartościową nagrodę – tablet, słuchawki gamingowe lub bezprzewodową stację ładującą do smartfonów, a do tego subskrypcję HBO GO na 6 miesięcy! Nie musisz umieć programować. Liczy się tylko Twój pomysł, bo resztę zrobią za Ciebie informatycy z Microsoftu. Do pomocy zabierz kolegę oraz innego studenta/wykładowcę i razem odmieńcie przyszłość nauczania zdalnego na naszym Wydziale! W ramach inspiracji przygotowaliśmy krótkie seminaria z programistami, gamedevami i ekspertami branżowymi. Nie zwlekaj, zapisz się już dziś!

KIEDY: 29–31.03.2021, godz. 10.00–16.00

W trakcie wydarzenia jesteś zwolniony z uczestnictwa w zajęciach dydaktycznych na mocy decyzji Dziekana Wydziału Filologicznego UJ. Udział we wszystkich seminariach nie jest obowiązkowy. Szczegółowy harmonogram wydarzenia opublikujemy nie później niż 24.03.2021. Seminaria będą otwarte również dla osób spoza konkursu. Pracownicy – w sprawie zajęć dydaktycznych prowadzonych przez wykładowców-uczestników w czasie trwania hackathonu prosimy o kontakt e-mailowy z Panem Dziekanem Wydziału Filologicznego UJ.

MIEJSCE: online, MS Teams, kod zespołu: 7xwuh2g

SZCZEGÓŁOWY HARMONOGRAM: zobacz lub dołącz do zespołu

Wszystkie seminaria są otwarte również dla osób spoza konkursu. Zapraszamy!

ZAPISY: do 27.03.2021 poprzez formularz online

Będziesz pracował w grupie od 2 do 3 osób. W zespole musi znaleźć się co najmniej 1 student i co najmniej 1 wykładowca Wydziału Filologicznego UJ. Doktoranci liczeni są jako studenci lub wykładowcy, w zależności, czy prowadzą czynnie zajęcia akademickie.

Możesz zgłosić się indywidualnie lub od razu całą grupę. Zespoły z osób, które zgłosiły się indywidualnie, zostaną sformowane losowo podczas gali otwarcia.

Do zespołu można zgłosić też innego pracownika Wydziału Filologicznego UJ lub studenta/doktoranta/wykładowcę spoza Wydziału Filologicznego UJ, jeżeli zgłasza go student/doktorant/wykładowca Wydziału Filologicznego UJ. W zespole muszą znaleźć się co najmniej 2 osoby z Wydziału Filologicznego UJ.

NAGRODY:

I miejsce – laptop-tablet Microsoft Surface GO2 oraz subskrypcja na 6 miesięcy HBO GO

II miejsce – słuchawki gamingowe Edifier W820 Bluetooth, bezprzewodowa stacja ładująca do smartfonów oraz subskrypcja na 6 miesięcy HBO GO

III miejsce – bezprzewodowa stacja ładująca do smartfonów oraz subskrypcja na 6 miesięcy HBO GO

Każdy uczestnik zwycięskiej grupy otrzyma swój zestaw.

PARTNERZY:

Wydarzenie jest organizowane przy udziale Władz Dziekańskich Wydziału Filologicznego UJ oraz jest objęte patronatem honorowym Prorektora UJ ds. dydaktyki, prof. dr. hab. Armena Edigariana. Partnerem strategicznym wydarzenia jest firma Microsoft. Fundatorem nagród w naszym wydarzeniu jest firma IT Business Group – lider wśród dostawców sprzętu komputerowego dla firm oraz właściciel sklepu workstations.pl

O WYDARZENIU. MISJA I CELE:

Wydarzenie nawiązuje swoją formą do hackathonów programistycznych, w trakcie których informatycy i inne osoby związane z rozwojem oprogramowania mają rozwiązać określony przez organizatora problem, używając do tego technik programistycznych. Uczestnicy hackathonów zbierają się w jednym miejscu, pracują w grupach i wspólnie spędzają czas, jedząc, śpiąc i odpoczywając razem. Na koniec przeprowadzany jest konkurs na najlepsze rozwiązanie.

Hackathony to inkubatory innowacji – w trakcie takich wydarzeń wymyślono m.in. takie usprawnienia jak możliwość zostawienia lajka na Facebooku czy możliwość śledzenia zamówionej taksówki w aplikacji.

Do naszego wydarzenia zapraszamy całą społeczność Wydziału Filologicznego UJ. Uczestnicy oczywiście nie muszą umieć programować – liczyć się będzie jedynie przygotowanie koncepcji danego usprawnienia/funkcjonalności w MS Teams i zaprezentowanie mechanizmów jej działania. Motywem przewodnim będzie zagadnienie poprawy jakości kształcenia zdalnego. Podczas gali otwarcia zostanie ogłoszone zadanie (problem do rozwiązania), które odpowiada realnym potrzebom Wydziału Filologicznego UJ.

Pracę własną grup poprzedzi szereg prelekcji i warsztatów prowadzonych przez ekspertów branżowych, z których część zapewni później wsparcie mentoringowe grupom. Wykłady i prelekcje będą miały charakter otwarty – będą dostępne również dla osób niebiorących udziału w konkursie.

Projekt ma na celu zintensyfikować debatę wokół możliwości, jakie niesie ze sobą digital learning, wyłonić i zaktywizować nieformalnych liderów nauczania zdalnego wśród społeczności naszego Wydziału oraz wykreować nowe obszary współpracy studentów z wykładowcami. Wydarzenie będzie miało też swój bezpośredni, praktyczny efekt – zwycięska koncepcja zostanie wdrążona przez firmę Microsoft do aplikacji MS Teams.

Projekt wpisuje się w strategię rozwoju Uniwersytetu Jagiellońskiego w obszarze dydaktyki.

REGULAMIN: kliknij tutaj